Lifestyle,

3 tipy k získaniu energie

Zasa je tu ten čas… Áno, je to tak! Možno si si myslela, že sa to ešte zmení, ale bohužiaľ. Leto sa definitívne skončilo!! Wuaaa a vieš čo prichádza teraz? No predsa čas jesene a sychravého počasia… čas nikdy nekončiacej únavy, spánku, množstva mrzutých a zamračených ľudí a depresií… 🙂 Nevadí!! Teba sa to predsa netýka, no nie?
A ak by ťa to “nešťastie” nulovej energie náhodou postretlo, ponúkam ti tri tipy, ako vo svojom unavenom ja prebudiť energiu. 😉

Mať veci zorganizované, znamená mať všetko pod kontrolou

To čo mi vždy pomáha, keď ma náhodou spánok nedajbože prepadne o druhej poobede 😀 je upratovanie môjho bytu. Viem, čo si teraz niektoré z vás povedia: “Jasné, nemáš deti, môžeš si upratovanie užiť. Ale veď počkaj! Aj teba dobehne každodenné upratovanie a veru nebude to relax!” 🙂
Áno, áno. Raz niečo také určite príde, ale kým to bude, zostáva mi na relax okrem príjemnej knižky či kúpeľa aj behanie po byte a upratovanie. Organizovanie vecí, čistota a sviežosť je to, čo mi vždy privodí dobrý pocit. Nehovoriac o tom, koľko kalórií dokážeš pri upratovaní spáliť 😉
Ak však hovorím o upratovaní a organizovaní vecí, netýka sa to len domácnosti. V skutočnosti si oveľa radšej upratujem vo vlastnej hlave. 🙂 Preto sa nabudúce aj ty zamysli, či namiesto upadnutia do depresie z toho, ako je vonku zasa otrasne a ako ti vyžehlené vlasy vonku nevydržia ani sekundu v tom stave, na ktorom si hodinu a pol pracovala pred zrkadlom, nebude lepšie si na pár minút sadnúť a upratať všetky negatívne myšlienky (neistoty, stres či prichádzajúce depresie). Myslieť pozitívne a zamerať sa na tie lepšie, krajšie a hodnotnejšie veci v živote, napríklad aj na tie pobehujúce deti po dome, robiace neporiadok, ti naozaj dokáže zdvihnúť náladu a energiu. 😉

TIP: Daj si sama pre seba prvý záväzok, že si aspoň raz do týždňa dopraješ nejaký druh oddychu a relaxu. Akýkoľvek 🙂 výber je vždy na tebe!

✿✿✿

Najlepší spôsob, ako sa zbaviť negatívnej energie: tréning!

Samozrejme, je ťažké premôcť samu seba a dokopať sa cvičiť, keď sa ti nechce. Poznám to veeeeeľmi dobre. 🙂 Občas mám dni, keď s tým tiež bojujem. Ok, dobre. Bojujem s tým každé ráno 😀 😀 No sama si vždy uvedomujem, že nakopnúť na celý deň ma nedokáže káva a ani kopanec do zadku 😀 A tak je v konečnom dôsledku práve raňajší tréning jeden z najlepších spôsobov ako sa naladiť na správny prísun energie.

TIP: Skús si sama sebe stanoviť druhý záväzok, že si aspoň trikrát do týždňa popri všetkých povinnostiach (priateľovi, manželovi a deťoch) nájdeš čas na aspoň 30 minútové cvičenie. Sama zistíš, že hoci budeš stále cítiť únavu, bude to príjemná únava a s ňou príjemný pocit, že si pre svoje telo urobila niečo prospešné. 😉

✿✿✿

Jedlooooo ako palivo!

Nie raz mi prišiel mail s otázkou: “Stále som unavená, zničená a vôbec nemám energiu. Čo robím zle?” A tak sa nie raz klientiek pýtam, aký je ich denný režim a aký je ich príjem, pokiaľ ide o stravu. A tam sa takmer v 80% stretávam s kameňom úrazu.
Na obed spráskaš celú objednávku z McDonaldu, či vyprážaný syr s hranolkami a tatárskou, zapiješ to kolou a čuduješ sa, že po takomto “slabom” obede sa ti tááááák stráááášne chce spať?

A čo čakáš?

Že po tej dávke tukov, zbytočných sacharidoch a takmer ak nie aj úplne nulových proteínoch budeš sršať energiou za všetkých siedmich trpaslíkov? 😀 😀

TIP: Uvedom si, že strava hrá veľmi veľkú úlohu pri energetickej hladine. Preto si daj tretí záväzok, že budeš (alebo sa aspoň posnažíš) prijímať viac zdravých a ľahších jedál, obohatených aj o ovocie a zeleninu a ustrážiš si aj príjem tekutín. Tekutinou v tomto prípade rozumej vodu 🙂 nie všetky tie sladké minerálky, 100% džúsy (v ktorých obsah ovocia sú v skutočnosti 3% koncentrátu) 😀 a podobne… 😉

✿✿✿

A teraz choď a získaj svoju energiu späť, kočka!

A určite mi daj do komentu pod článkom vedieť, ako sa ti pomocou záväzkov darí získavať stratenú energiu. 🙂

Veľa šťastia na ceste záväzkov 😉

01 komentár

writer

Osobná trénerka, bloggerka, fitness motivátorka.

1 komentár

Emma

Ahoj, tak som si dala povedať a držala som sa tvojich rád, dokonca sa mi podarilo týždeň vydržať aj so záväzkami. Poupratovala som si v izbe, v skrini, v stole, dokonca aj v kúpelni. Vyhodila som všetko, čo mi bolo zbytočné držať. Každý druhý deň som si doma zacvičila a každý deň som si dávala pozor na to, čo zjem. Cítim sa po týždni úplne dobre. Mám upratané, urobila som niečo pre seba a ešte som sa aj chutne najedla. A schudla som pol kila. Tvoje články sú inšpiratívne a veľmi mi pomáhaš nestratiť sa. Ďakujem ti a rob to ďalej. ahoj

0

Odpovedať

Odpovedať