Cvičenie,

Cvičiť alebo necvičiť, keď si chorá?

Vianočné sviatky sú fuč, bublinky zo silvestrovského šampusu z koberca už tiež uschli a novoročné predsavzatie o pravidelnom cvičení ti sťažila novoročná chrípka. Presne tak ako mne. 🙁
Uvedomila som si, že na jednej strane byť chorou je skveléééé!!  A to z hľadiska, že je o mňa od rána až do večera postarané. 😛 Na druhej strane však počas choroby strácaš nad svojim telom akúkoľvek kontrolu. A to teda nie je bohviečo…

A tak jediné čo mne i tebe v takomto prípade zostalo z novoročného predsavzatia, je možnosť “hodiť uterák do ringu” a čakať, kým z tela odíde posledný bacil.

Jedna kočka mi pred pár dňami napísala: “Nevieš si ani predstaviť aké frustrujúce je ležať pod perinou s teplotou. Tak som sa tešila ako začnem a konečne niečo zmením a teraz nemôžem.”
Ďalšia zasa: „… som chorá, ale musím dačo robiť, hýbať sa alebo čo. Pôjdem dnes cvičiť, nemôžem len tak nečinne ležať…“.

Kedy je teda správne rozhodnúť sa ísť cvičiť a kedy je to už príliš?

Keď chceš cvičiť, ale cítiš, že niečo na teba lezie.

Prvotné náznaky choroby dokážeš väčšinou vždy odlíšiť od čohokoľvek iného. Bolesť hlavy, ktorú pripisuješ nedostatku spánku, zaženieš tabletkou, no začínajúce kýchanie či škriabanie v hrdle a únava už zrejme nasvedčujú niečomu inému.
Ak si však len malinko prechladnutá a jedinou prekážkou v tom množstve výhovoriek, ktoré už aj tak máš je to, že ti tečie z nosa, potom to nie je až taká hrôza. 🙂
K deťom vstať musíš, z práce sa tiež neuvoľníš, a tak sa rozhodneš, že tréning tiež nevynecháš. 🙂
V takom prípade však tak či tak nepreceňuj svoje sily a namiesto intenzívneho cardio tréningu skús zvoliť len obyčajnú chôdzu na páse, prípadne prechádzku vonku. Zmiernenie intenzity výkonu platí i pri silovom tréningu.
Každopádne musíš si byť vždy pri akomkoľvek takomto “predchorobnom tréningu” vedomá všetkých rizík, a preto sa nepreceňuj! Nezabúdaj, že najdôležitejšia pre telo je predsa regenerácia! 🙂

Keď si už chorá, v žiadnom prípade necvič!

Ak si chorá, to znamená, že máš zvýšenú teplotu, kašeľ a pod., potom je lepšie nechať svoje telo tak a dať mu oddych a relax, ktorý potrebuje. Nemusíš mať pocit viny za to, že nie si schopná splniť to, čo si si zaumienila. Niekedy je práve choroba to, čím ti chce telo povedať, že potrebuje pauzu. Je to všetko o správnom vyvážení tvojich aktívnych a neaktívnych dní.

Je veľmi dobré vedieť a myslieť na to, že ak ešte nie si úplne vyliečená a už sa hrnieš cvičiť, je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že sa ti choroba opäť vráti, a to niekoľkonásobne silnejšia.
A to je, myslím, ďalší dobrý dôvod na to, aby si čím skôr začala zlepšovať svoj spôsob života!

Moje rady:

Začni si všímať prvé príznaky ochorenia a snaž sa ich nepodceniť!
Dopuj svoje telo pravidelnou dávkou vitamínov a zdravej stravy!
A kým ti to zdravie povoľuje, hýb sa a cvič!

 

A zostaň zdravá a šťastná milá Iron Lady! 🙂

 

P.S.: Ako sa udržuješ zdravá ty? A aké boli tvoje fitness novoročné predsavzatia?

0žiadny komentár

writer

Osobná trénerka, bloggerka, fitness motivátorka.

Odpovedať