Cvičenie,

Cvičenie a prečo nevidím výsledky?

Dookola sa opakujúci rovnaký príbeh. Začarovaný kruh. Zmeníš stravu – nič. Zmeníš tréning – nič. Zmeníš oboje naraz – nič. V čom je teda problém? Možno v nasledujúcich číslach.

26.
60.
92.

Nie, nie 🙂 nediktujem ti čísla do lotérie a ani svoje miery 😀
Tieto čísla sú dôkazom toho, že kondičné programy nefungujú tak, ako by mali. 😉 alebo žeby sa len zlá kondícia stala akousi “lepšou” normou?

  • Približne 26 % obyvateľov vo veku 18-64 rokov trpí obezitou (61,8% ľudí trpí nadváhou a 36,2% má k obezite nábeh);
  • toto číslo vraj ešte stúpne, pretože údajne viac ako 60 % ľudí, ktorí navštívia fitko majú problém držať sa svojho plánu sústavne po dobu dlhšiu ako tri mesiace;
  • a až 92 % ľudí zlyhá pri ich fitness cieľoch ešte pred tým než prejde rok.

Žiaľ, kým pre niekoho sú tieto čísla depresívne a už už premýšľa, čo vo svojom živote zmení k lepšiemu a zdravšiemu, väčšina si z tohto článku zrejme aj tak nič nezoberie.
Skutočnosť je však taká, že kým sú čísla znepokojujúce, sú znamením nádeje na zlepšenie. 🙂

Prečo?

Kým tebe je to možno jedno, kopec ľudí, trénerov či cvičiacich trávi presne kvôli takýmto číslam čas nad vymyslením perfektného cvičebného plánu. (O tom, že ide vo väčšine prípadov skôr o marketingový ťah však pomlčme.) 🙂

Samozrejme, internet je plný rád, fitness knihy a zdravé jedálničky či kvalitné cvičebné programy fungujú, pretože poskytujú informácie, ktoré boli už niekoľkokrát vyskúšané a priniesli výsledky.
Sľubujú dosiahnutie určitého cieľa, či už ide o spaľovanie tukov, budovanie svalov, zlepšenie výkonu alebo celkového zdravotného stavu.
Diéta a tréningový program teda funguje, a tak logicky nie je dôvod, prečo by mali ľudia zlyhať. 🙂

Prečo sa teda toľko ľudí snaží dostať do formy, no skončia ešte skôr než vôbec začnú?

Dôvod či skôr odpoveď je úplne jednoduchá: dôležitou premennou, ktorá výrazne a vo veľkej miere ovplyvňuje tvoje ďalšie cvičenie je, či vidíš výsledky, na ktoré tak dlho čakáš. 🙂
A nehovor mi, že ty taká nie si! 😀
Koľkokrát si si za minulý rok povedala, že od zajtra (od pondelka, nového mesiaca a pod.) začneš so sebou niečo robiť? 😀 A koľkokrát si svoju počiatočnú snahu zmarila, pretože si si nevidela výsledky?
Je však čas vrátiť sa späť k téme a neriešiť, prečo sa opäť (už po tridsiatytretíkrát) snažíš schudnúť, aby si sa zmestila do svojich obľúbených džínsov. 😉

Okrem toho, že sa ti podarilo nájsť perfektný tréning s primeraný počtom sérií a opakovaní, vyrátala si si denný príjem kalórií a iné potrebné veci. Skutočný problém a tvoj ďalší (tridsiatytretí) kameň úrazu, pre ktorý opäť v cvičení dlhodobo nevydržíš, nebude v zlom tréningu, ani v jedálničku či zlých genetických tukových bunkách. 😉

Jediné miesto, kde je tvoj problém, je v tvojej hlave! 😉

Či už si to uvedomuješ alebo nie, tvoj úspech a predovšetkým tvoje výsledky sú podmienené tvojou schopnosťou prinútiť sa k zmene v správaní. 😉

Zaužívanie si nových návykov si vyžaduje veľa mentálnej energie. A ak si sa už rozhodla zmeniť svoje telo, potom sa snaž, aby ti tvoj mozog nesabotoval celú činnosť.
Namiesto toho, aby si sa zasa začala obviňovať, uisti sa, že tvoja myseľ je dostatočne silná, aby “odniesla” tvoje telo k novému a lepšiemu vzhľadu. 😉

Za žiadných okolností sa ale nespoliehaj na silu vôle! 😀

Prvé a dosť dôležité pravidlo: na svoju vôľu sa nespoliehaj! Ty sa nad tým možno usmievaš, ale sila vôle je skutočná. Môže ti byť pomocou, keď sa rozhodneš ráno vstať a zamieriť do posilňovne, či keď sa rozhodneš jesť brokolicu namiesto jedenia čipsov na gauči pred telkou. Ale je tiež dôvodom, prečo máš aj ty problém so zdravými návykmi a prečo je pre teba problém zahodiť tie staré, „vďaka“ ktorým si teraz tu.

Pred každou veľkou zmenou, si musíš byť vopred vedomá svojho rozhodnutia!
Nezabudni, že nikto nikdy nepovedal, že to bude ľahké.
Ak by to totiž bolo ľahké, robil by to každý. 😉
A ty nie si každá! 😉

Si SKVELÁ! 🙂

Napíš aj ty o svojom „kameni úrazu“.
Čo je to, prečo nevieš samu seba dokopať k cvičeniu a zdravej strave?
A nezabudni sa svojím laikom pripojiť k ostatným Pink Iron Ladies, ktoré si pomáhajú navzájom 😉
Tešíme sa na teba 😉

02 komentárov

writer

Osobná trénerka, bloggerka, fitness motivátorka.

2 Komentárov

Katka

Ja cvičím 3krát do týždňa Kung-fu už 8 rokov a stále nie som chudá ako lata. Netvrdím že ňou chcem byť, no potešilo by ma keby môj chrbát aspoň nemal faldíky a ani ruky či dvojitá brada. S ostatnými partiami som ale spokojná aj napriek tomu, že nie som vyslovene chudá. Mala som mesiace, kedy som každý deň cvičila za Xboxom tancovanie a to dokonca aj s činkami a stále žiadna zmena. Ani na váhe ani na výzore. A aj na Kung-fu naozaj tvrdo na sebe pracujem. Pomohlo mi az keď som vyradila zo svojho jedálnička cukor. Už 4 mesiace nejem cukor (aj keď to nebolo kvôli výzoru ale kvôli tomu ze som nechcela byť na ničom závislá) a až ten mi pomohol, hoc tuk z týchto mojich problémových partii nezmyzol. Žiaľ. Na druhej strane mám menšie brucho a na váhe som schudla ešte aj cez vianočné prázdniny. Za 4 mesiace som dala dole 2,3kg čo je pre mňa neuveriteľný úspech nakoľko som nevedela schudnúť na váhe asi 5 rokov. A hoc to nebol zámer, určite to teší. Inak týmto príspevkom by som zároveň bola rada, keby si pridala nejaké typy na ovysnuty tuk na rukách. Je to veľmi neesteticke a už som skúšala rôzne druhy člnkovania a stále nič. Možno by mi tvoj návod pomohol

0

Odpovedať

Annie B.

Katka, ďakujem ti za komentár. Napísala som ti mail 😉
Tam všetko ohľadom teba poriešime 🙂

0

Odpovedať

Odpovedať