Strava,

Bez jedla neschudneš!

Nie jedna žena predpokladá, že ak bude preskakovať jednotlivé jedlá nepriberie, ba čo viac, ešte aj rýchlejšie schudne. Samozrejme, logika nepustí. 🙂 Menej zjem, nepriberiem a určite schudnem. Logiku však v takomto prípade radšej neberme vôbec do úvahy a skúsme použiť bežný sedliacky rozum. 😉

X: “Poraď mi, prosím. Namiesto raňajok si dávam len kávu, na obed nemám väčšinou nikdy chuť, okolo druhej vypijem ďalšiu kávu, dám si nejaký keksík a večer si robím cestoviny alebo si objednám pizzu. A veríš tomu? Vôbec nechudnem, iba čo stále priberám. Som už z toho zúfalá, čo mám robiť?”

Našla si sa aj ty v niečom podobnom?

Tiež tomu jedlu za celý deň dokopy nič nedáš a čuduješ sa, že priberáš?
Jáááááááááááj!!!! Bila by som vás jednu za druhou, keď toto počujem!!! 😀

Myslíš si, že robíš správne? Mýliš sa!

Kým ty si myslíš, že robíš dobre, tvoje telo si myslí presný opak. Kým ty si povieš: “Nič mu nedám, nech čerpá z tých tukových vankúšikov, ktoré mám okolo pása a stehien!”
Telo si povie: “Wuáááá, keksííík a sladká káva s mliekom!!! Tuky, tuky, sacharidy, tuky… Radšej si ich uložím na neskôr, čo ak mi už zasa dlhšiu dobu nič nedá.”
A tak kým ty si myslíš, ako so svojím telom vypečieš, v skutočnosti ono vypieklo s tebou a všetko prijaté uložilo do tukových zásob v strachu, že ho chceš vyhladovať ešte viac a ono nebude mať z čoho čerpať.

Neveríš mi?

Anglickí vedci na univerzite Nottingham požiadali v rámci výskumu chudé ženy a ženy s nadváhou, aby po dobu dvoch týždňov skúsili pravidelne jesť. Následne ich na ďalšie dva týždne požiadali, aby skúsili presný opak, teda vynechávanie jedál a nepravidelné stravovanie.

A aké boli výsledky?

Ukázalo sa, že obe skupiny žien, čiže aj tie chudé a aj tie s nadváhou, mali pri pravidelnej strave nižší príjem kalórií, ako keď jedli nepravidelne.

Prečo tomu tak bolo?

Kým si pri pravidelnej strave vieš svoj denný počet kalórií (predpokladajme, že v rozumnom množstve) rozdeliť na celý deň, v prípade vynechania jedál, nevedomky zvyšuješ príjem kalórií vo zvyšných jedlách. A áno, musím ťa sklamať, ješ viac, keď si myslíš, že vlastne neješ. 🙂

✿Pamätaj si! Stres tela, že už viac žiadne jedlo nedostane, má za jediný následok, a to, že všetko prijaté si chce radšej uložiť, ako minúť. Hurááááá, stehná a zadoček sa zväčšujú!✿

Tvoje telo potrebuje počas dňa veľmi veľa energie na to, aby mohlo bez problémov fungovať. A túto energiu nezíska inak, ako zo stravy.
Skús si teda na začiatok stanoviť, že budeš jesť pravidelne aspoň tri až štyrikrát počas dňa. Neskôr môžeš samozrejme pridať jedno alebo dve malé porcie navyše. Tým dostaneš svoje telo mimo stresový mód a zamedzíš tak výkyvom nálad, či neplánovaným výletom do chladničky s názvom “len sa pozriem, čo tam je”. 😉

✿Pamätaj si! Pravidelná strava môže zlepšiť nielen to ako vyzeráš, ale aj tvoju náladu a koncentráciu, a to vďaka glukóze, ktorú tvoje telo potrebuje, aby si zostala sústredená. Pre mozog je totiž práve glukóza jedným zo zdrojov, bez ktorých nedokáže normálne fungovať.✿

No a samozrejme, netreba zabúdať ani na fakt, že pravidelné stravovanie ti pomôže zrýchliť metabolizmus a zabráni aj strate vybudovanej svalovej hmoty. Pravidelnou stravou tvoje telo už nebude v stresovom môde, že už nedostane najesť, a tak nebude mať dôvod ukladať všetko do tukov. A čo teda bude robiť? Predsa spaľovaaaať! 🙂
Bez ohľadu na to, ako zaneprázdnený je tvoj život, snaž sa nájsť si čas na pravidelné a zdravé jedlá. A ak sa ti k tomu podarí pridať ešte aj cvičenie, či aspoň pravidelnú fyzickú aktivitu, ako vybehnutie hore po schodoch namiesto výťahu, či rýchlejšiu a svižnejšiu chôdzu do práce a z práce, máš na začiatok luxusný plán ku zmene postavy k lepšiemu.

✿What doesn’t kill you makes you stronger!✿

Pravidelné stravovanie ťa predsa nezabije, nie? A čo ťa nezabije, to ťa môže iba posilniť. 😉

 

Skús byť úprimná nielen k ostatným, ale hlavne sama k sebe a napíš mi, ako si na tom so svojím stravovaním ty.
Tvoje rady a tipy môžu pomôcť niektorej ďalšej kočke 😉

Maj krásny deň! 

02 komentárov

writer

Osobná trénerka, bloggerka, fitness motivátorka.

2 Komentárov

Life by Marie

Článek je super, i když si myslím, že tohle většina lidí ví. Ale je dobré si to občas připomenout. Protože existují lidé, co kvůli hubnutí nejí celý den, večer se nafutrují a pak to dopadá přesně jak píšeš.
http://life-by-marie.blogspot.cz/

0

Odpovedať

Annie B.

Presne ako píšeš. Ľudia o tom vedia, ale naďalej nejedia v nádeji a viere v zázrak… 🙂

0

Odpovedať

Odpovedať