Cvičenie,

5 dôvodov prečo je lepšie cvičiť s niekym

Občas môže byť naozaj ťažké ísť cvičiť na vlastnú päsť. Tréning s kamarátkou, sestrou, bratom či priateľom ti však otvára úplne novú škálu možností pre celkovú motiváciu. Tvoj tréningový sparing partner ti môže v tvojej tvrdej práci pomôcť a dosiahnuť stanovené ciele bez ohľadu na to, v akej diaľke sú.
Preto sa chcem aj ja s radosťou podeliť o rady, prečo je skvelé cvičiť s niekym. 🙂

1. Viac motivácie a žiadne výhovorky

Je víkend, vonku prší, ty leňošíš na gauči a v telke práve začína tvoj obľúbený televízny seriál (v horšom prípade telenovela). A toto všetko je pre teba dosť dobrá výhovorka, prečo dnešný tréning vynechať, no nie? 🙂
Také niečo sa ti však nestane (alebo aspoň nie tak často), pokiaľ na cvičenie nebudeš sama. Pravidelné cvičenie s kamarátkou či kamarátom (Jankom, Paľkom, Zuzkou, Peťkom,…) ti pomôže vydržať, vytrvať a pokračovať tak vo svojej rutine. A šanca, že zostaneš ležať na gauči je v takomto prípade oveľa nižšia. Predsa sa nestrápniš výhovorkou, že sa ti dnes nechce, pretože v telke práve ide finálna 468 časť tvojej (neskutočnej nudnej) telenovely. 😀
To by bolo dosť trápne, nemyslíš?
Psychológovia (a iní “nemajúciničinénapráci” americkí vedci) zistili, že cvičenie s kamarátmi alebo členmi rodiny má veľký vplyv na osobnú motiváciu. Dôkazy totiž preukázali, že motivácia vďaka ľuďom, ktorí sú nám srdcovo bližšie má na nás pozitívny vplyv a povzbudzuje nás aj k väčším výkonom.
Čo to znamená? Len toľko, že by si na seba mala hodiť športové oblečko, tenisky, zavolať kamoške a svoje slabšie ja nechať na gauči nech dopozerá tú romantiku s Inge Lindströmovou. 😉

✿✿✿

2. Z tréningu budeš mať oveľa väčšiu zábavu

Množstvo “tréningových momentov” nie je natoľko vtipných, ako sa na nich dokážeš smiať vo chvíli, keď si s niekym, kto ti je blízky. Nehovoriac o tom, že existuje množstvo naozaj vtipných nápadov, ktoré ti dokážu spestriť tvoje cvičenie a urobiť ho tak zaujímavejším. 🙂
Napríklad si môžete s kamoškou urobiť doskovú (plankovú) výzvu, pri ktorej súťažíte, ktorá z vás vydrží dlhšie.

preco-cvicit-s-niekym

Či prehadzovanie si medzi sebou medicinbalu, zatiaľ čo popri tom na striedačku drepujete. Naozaj môžeš vymyslieť kopec rôznych zábavných alternatív.
Pamätaj! Tie najbláznivejšie a najzábavnejšie nápady na cvičenie k tebe prídu len pri vzájomnej motivácii s niekym. A ty sa ani nenazdáš a hodinu intenzívneho tréningu máš za sebou 😉

✿✿✿

3. Ťaháte jedna druhú

Nebudem ti klamať, chceš alebo nie, čo nevidieť príde aspoň na malú sekundu moment, keď budeš chcieť svoj tréningový plán a ciele vzdať. A to je moment, keď je pre teba dôležitý tvoj partner na cvičenie, pretože ti môže pomôcť vybudovať si opätovne svoju motiváciu. V úvahu treba vziať aj jeden anglický výskum, v ktorom bolo zistené, že až 74% žien, ktoré trénovali so svojimi najlepšími priateľmi, doviedli svoj fitness cieľ do konca oveľa skôr ako tie, ktoré cvičili samé.

cvicit-s-niekym1
Už premýšľaš koho zavoláš cvičiť? 🙂

✿✿✿

4. Šport spája ľudí

Jeden z najlepších dôvodov pre cvičenie s priateľmi je aj sociálna interakcia. Ľudia, ktorí trénujú spoločne vytvárajú skupinovú identitu, vďaka ktorej sa už necítia sámi. Ak si sa rozhodla dosiahnuť niečo na vlastnú päsť, samozrejme, je to úžasné.
No pokiaľ cvičíš a tvoja radosť je znásobená o radosť cvičiacej kamarátky (myslím tým situáciu, keď sa na niečom spoločne zabávate), potom sa k vám čo nevidieť pridajú ďalší. 🙂 A tak máš možnosť spoznať nových priateľov skôr a zdieľať tak svoje úspechy s ľuďmi, ktorí presne vedia, aká tvrdá práca stojí za tvojím vypracovaným telom. 🙂
Ver mi, nie je nič demotivujúcejšie, ako priatelia, ktorí ťa nedokážu v cvičení podporiť a ešte tvoju snahu aj sabotujú hlúpymi rečami a hejtmi o tom „aké práve ty máš šťastie a skvelú genetiku“ a neviem, čo ešte. 🙂

✿✿✿

5. Trénujte spoločne, zostanete spolu

To sa týka tréningu, pri ktorom ti asistuje tvoja milovaná polovička. Štúdie opäť potvrdili, že páry, ktoré spolu pravidelne vykonávajú tréning sú v ich spoločnom vzťahu šťastnejší. Spoločný tréning posilňuje ich vzťah a dokonca zlepšuje aj ich sexuálnu príťažlivosť. 😉

preco-cvicit-niekym

    Ideálnym príkladom takýchto tréningov je aj známa fitness dvojica Patris a Stanley 🙂

Ranný beh, “rande” v posilke či výlet na bicykli cez víkend môže utužiť vzťah oveľa viac ako víkend strávený pred telkou či niekde v bare – nie je to dostatočný dôvod prísť do posilky so svojou drahou polovičkou? ?

 

S kým cvičíš a ako sa motivuješ cvičiť ty?
Ak bol tento článok pre teba nápomocný, daj mi o tom vedieť 🙂
Nájdeš ma nielen tu, ale aj na FB stránke či instagrame.

Uži si deň! 🙂

05 komentárov

writer

Osobná trénerka, bloggerka, fitness motivátorka.

5 Komentárov

s

Ja som zasa typ, ktorý neznáša cvičiť s niekým. Nevadí mi prísť sama cvičiť, nemusím sa s nikým dohadovať, na niekoho viazať a už vôbec nemám rada keď niekto príde cvičiť do posilovne a miesto cvičenia tam konverzuje. Ja prídem, odcvičím, odmotivujem sa sama, a s dobrým pocitom odchádzam sama domov. Cvičím 2x týždenne, stačí to?

0

Odpovedať

Annie B.

Ahojky 🙂
dávam ti high five už len za to, že niečo robíš 😉
Pokiaľ ide o cvičenie dvakrát do týždňa… Pozri, ak ti to stačí, je to skvelé. Ja cvičím päťkrát do týždňa a víkend je pre mňa nudný, keď mám od cvičenia voľno. 🙂 Takže cvič toľko, aby to sedelo predovšetkým tebe a tvojim cieľom 😉
Tak či tak, je skvelé, že na sebe makáš! 🙂 Len tak ďalej 🙂

0

Odpovedať

s

ďakujem, vlastne som sa chcela spýtať, či stačí precvičiť každú partiu tela raz do týždňa. Moje cvičenie vyzerá asi takto:
jeden deň: prsia, plecia, bicepsy, tricepsy a brušáky
druhý deň: chrbát, nohy, zadok a veľa brušákov
Fungujem takto aj 10 rokov, ja vlastne nepotrebujem ani chudnúť, ani rysovať svaly, ani naberať svaly, skôr len pre svoj vlastný dobrý pocit aby som nebola ovisnutá…

0

Odpovedať

Annie B.

Pokiaľ ide o cvičenie, máš to rozdelené veľmi dobre 🙂 Resp. k pomeru tých dvoch dní 😉 Takže tam ti ani nie je čo vytknúť.
Zaujímalo by ma ale, čo znamená „veľa brušákov“ 🙂 Keď sa v jednom rozhovore spýtali Muhammada Aliho, koľko urobí brušákov, odpovedal: „Nepočítam ich, až keď ma to začne skutočne bolieť. Pretože iba na tom záleží. To zo mňa robí majstra. Bez bolesti nie sú výsledky.“ 🙂 To len ako motivácia 😉
Ešte drobnosť. Zvyšuješ váhy, s ktorými cvičíš? Alebo si nejako značíš svoj progres za tých 10 rokov? Len zo zaujímavosti, či rastieš na sile… 🙂

0

Odpovedať

s

Presne tak, veľa brušákov znamená až kým ozaj nevládzem, samozrejme nakoniec dám plank – 3 minúty, viac nedám. S tými váhami samozrejme že zvyšujem, ale pomaly, ja som skôr chlapčenský typ postavy (úzke boky, malé prsia, tenká telesná konštrukcia) tak nechcem vyzerať ako chlap, tak si svaly držím v prijateľnej „veľkosti“ pre ženu, hoci ma často prepadáva chuť ísť na doraz. Hlavne ruky mám dosť svalnaté, tam sú svaly dosť vidieť. Nohy trocha šetrím, lebo sa mi po štyridsiatke začali ozývať kolená…

0

Odpovedať

Odpovedať