Lifestyle,

3 spôsoby ako naštartovať svoj metabolizmus

“Ako mám zrýchliť svoj metabolizmus?”
To je jedna z úplne najčastejších otázok. A tak som sa rozhodla, že budem zdieľať 3 najdôležitejšie faktory pre spaľovanie. Poďme teda spolu zistiť, ako čo najlepšie zrýchliť tvoj metabolizmus!

Pochopiť svoje telo a naučiť ho efektívne spaľovať tuky je základom k úspechu zdravého životného štýlu! Ak máš od narodenia šťastie na rýchly metabolizmus, to znamená, že tvoje telo spaľuje tuk prirodzene rýchlo, gratulujem! Môžeš si bez výčitok dopriať akékoľvek maškrty.
Čo však v prípade, že také šťastie rýchleho metabolizmu nemáš?
Verím, že nasledujúce tri tipy ti pomôžu zrýchliť ho. 😉 Poďme na to!

1. Pi!

Ak tvoje telo nie je správne hydratované, automaticky nemôže správne fungovať a nemôže ani spaľovať tuk. Ak sa aspoň trošku zaoberáš zdravým životným štýlom, potom si už určite zachytila, aké minimálne množstvo vody je potrebné denne prijať. Ver mi, s dostatkom tekutín sa budeš cítiť oveľa lepšie a vitálnejšie. Takže pi! Ja síce tvrdím, že pivo je tiež tekutina, no dávaj pozor na alkoholické nápoje. Tie totiž vedia tvoj proces regenerácie po cvičení oddialiť na niekoľko hodín. 😉

ako-nastartovat-metabolizmus

2. Rýchlo sa hýb!

Vysoko intenzívny intervalový tréning (HIIT) dokáže zvýšiť tvoj metabolizmus po celý zvyšok dňa a ty sa budeš možno cítiť zničene, no napriek tomu nabudene. 🙂

Prečo je ale HIIT tréning taký skvelý?

Z jednoduchého dôvodu, a to, že tento typ tréningu spôsobuje, že tvoje telo je zahriaté a naštartované a naďalej spotrebováva kyslík aj potom, čo prestaneš cvičiť. A to je dôvod, prečo sa potíš aj po tom, čo vylezieš zo sprchy. 🙂 Hovorí sa tomu EPOC (angl. Excess Post-exercise Oxygen Consumption).
Pre pochopenie, čím je tvoj tréning náročnejší, tým väčšia je aj záťaž na tvoje telo a tým dlhší je EPOC efekt. Keď cvičíš, tvoje telo využíva kyslík potrebný pre fungovanie. Čím teda intenzívnejšie cvičíš, tým sa aj viac zadýchaš a tým vytváraš akýsi kyslíkový dlh, ktorý si potom, v čase oddychu, telo dopĺňa. A tak spaľuješ, aj keď už dávno necvičíš.

3. Jedz metabolicky prijateľné potraviny!

To znamená, že budeš jesť potraviny bohaté na živiny, ktoré tvoje telo miluje a sú pre jeho fungovanie nevyhnutné rovnako, ako sú potrebné na udržanie tvojho metabolizmu. Skús sa preto zamerať na jedlo, ktoré bude ako ja hovorím “chudé, čisté a zelené” 😀
To znamená chudé mäso, čisté potraviny a veľa veľa ovocia a zeleniny (nemusí byť iba zelená).

ako-nastartovat-metabolizmus

 

A čo sa osvedčilo tebe?
Aké nápady na zrýchlenie metabolizmu pomohli tebe?
Podeľ sa s ostatnými pink iron ladies a staň sa nápomocnou. 🙂

Krásny deň!

0žiadny komentár

writer

Osobná trénerka, bloggerka, fitness motivátorka.

Odpovedať